ME-262 Fotos Opgraving

  • bladen-met-as-en-kabelboom-me-262-messerschmitt-museum-deelen
    Kabelboom naar motor. Het schoepenrad van de JUMO-004 daar achter
  • duits-kruis-vleugel-me-262-museum-deelen
    De eerste blik op het duitse herkenningsteken op het vleugel deel
  • eerste-verkenning-brokstukken-me-262-messerschmitt-deelen
    Door tussentijdse evaluaties van de brokstukken zien we waar we "in" het vliegtuig zijn
  • gat-me-262-einde-van-de-dag
    Vondsten in de wanden maken de put steeds breder
  • jumo-004-jet-motor-engine-schoepen-blades-museum-deelen
    schoepen van een JUMO-004 jet motor
  • luchtfoto-crash-site-19-september-1944-elden-kronenburg
    Luchtfoto 1944 met de crash site, nu Elden en Kronenburg
  • me-262-cockpit-ruit-frame-museum-deelen
    De pantserruit en raamstijlen
  • me-262-deelen-landinggear-fahrwerk-landingsgestel
    Deel van het landingsgestel komt vrij
  • me-262-documentatie-opgraving
    Alle vondsten en hun plaats in de kuil worden vastgelegd
  • me-262-hoofd-vleugel-balk-vrij-graven
    De hoofd balk van de vleugel met de hand vrij maken
  • me-262-jumo-004-jet-bladen-schoepen-fan
    Een close-up van het schoepenrad
  • me-262-kleine-delen-transport-naar-museum-deelen
    Het eerste transport is klaar om naar Museum Deelen gebracht te worden
  • me-262-landinggear-landingsgestel-fahrwerk-komt-vrij
    Het landingsgestel
  • me-262-landingsgestel-vrij-maken
    Om niks te beschadigen graven we om het landingsgestel
  • me-262-motor-beplating-en-schoepen-jumo-004
    ME-262 motor delen en beplating
  • me-262-uitgraven-bergen-messerschmitt-262
    Een fraaie foto, die de omvang van de kuil aan geeft
  • me-262-vleugel-balk-landings-gestel-hydrauliek
    Hoofdbalk vleugel is geborgen
  • me-262-vleugel-komt-vrij-wing-museum-deelen
    De eerste blik op het vleugel deel. De verrassing moet nog komen
  • me-262-vleugel-wordt-zichtbaar-wing-hydraulics
    Omzichtig wordt de vleugel ondergraven
  • messerschmit-me-262-bergen-berging-museum-deelen
    De kraan stort het zand uit waarna het met de hand wordt uitgezocht
  • messerschmitt-262-excavation-opgraving-museum-deelen
    Het begint al een heel groot gat te worden. Het is meer als we hoopten en dachten
  • messerschmitt-jet-262-vleugel-ontdekt-wing-fluegel
    Nauwkeurig wordt alles vrij gegraven met de hand om beschadiging te voorkomen
  • messerschmitt-me-262-jet-fan-schoepen
    Een snelle blik en wat schoonmak om te zien wat we hebben
  • mk-108-30mm-kanon-me-262
    1 Van de 2 MK-108 boorkanonnen in het museum
  • neus-me-262-deelen-gunports
    De volledige neus met de kenmerkende 4 gaten
  • -neus-me-262-zichtbaar-museum-deelen
    De neus komt vrij
  • neus-messerschmitt-262-jet-vrij-4-openingen-geschut
  • opgraving-excavation-me-262-messerschmitt
    De hoofdbalk loopt verder de hoek in
  • pantser-ruit-me-262-deelen
  • pantser-ruit-me-262-museum-deelen
    De pantserruit met verwarming van de ME-262
  • vastleggen-documenteren-film-me-262-museum-deelen
    Speurtocht naar details op het turbine deel
  • vleugel-deel-me-262-wordt-geborgen
    De verrassing: een zeer goed zichtbaar duits herkenningsteken
  • hydrauliek-pomp-jumo-004-messerschmitt-262-jet
  • hydrauliek-pomp-schoon
  • me-262-onbekend-deel
  • messerschmitt-262-hydrauliek-tank-museum-deelen
  • messerschmitt-262-me-pantser-armor
  • messerschmitt-me-262-museum-deelen
  • messerschmitt-me-262-onderdeel-spoel-weerstand
  • messerschmitt-me-262-schwalbe-onbekend
  • messerschmitt-neus-delen-262
  • messeschmitt-262-onbekend-deel
  • mk-108-boordkanon-me-262
  • plaatje-hydrauliek-pomp-me-262

Photos partially courtesy of Mr. Jurgen Uffink

Misschien ook interessant: